تبلیغات
پایگاه اینترنتی جاویدسید - نکات تغذیه ای در شب امتحان
پایگاه اینترنتی جاویدسید
علمی,آموزشی,سرگرمی,مذهبی,اجتماعی
به سایت دانستنی ها خوش آمدید
مسمومیت‌های غذایی, علل کاهش یادگیری

بسیاری از دانش ‌آموزان روزهای پیش از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می ‌پردازند و تصور می‌ کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می ‌شود، در صورتی که با تغذیه صحیح می ‌توان بازده فکری را افزایش داد.

به کارگیری نکات و توصیه ‌های زیر توان شما را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می‌دهد

۱- در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

۲- بررسی‌ های دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید هستند.

۳- صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم‌ مرغ، نان سنگک یا بربری با عسل یا پنیر استفاده شود.

۴- کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی ‌توانند صبحانه ی مفصلی بخورند، توصیه می ‌کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

۵- بعضی از دانش ‌آموزان به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خود را خراب می‌ کنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب استفاده کنند. بعضی از سبزی ‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید هستند.

۶- خوردن نان و پنیر و گردو یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می ‌کند تا در طول امتحان آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی‌ های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

۷- خوردن جگر، گوشت و ماهی، کمک زیادی در کاهش اضطراب می ‌کند، زیرا کم‌ خونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.

۸- مصرف سبزی‌ و میوه‌ های تازه توصیه می‌ شود.

۹- در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

۱۰- در ایام امتحان، بیشتر مواظب سلامت خود باشید تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی، مسمومیت‌ های غذایی و سوء هاضمه قرار نگیرید و از خوردن غذا در بیرون از خانه جدا خودداری کنید. غذا را خوب بجوید و به آرامی میل کنید.

۱۱- در طول روز آب کافی بیاشامید، اما دقت داشته باشید که آشامیدن آب و نوشیدنی‌ های دیگر در وسط غذا سبب اختلال در هضم و ایجاد نفخ می ‌شود.

۱۲- از مصرف زیاد شیرینی جات و تنقلات خودداری کنید. این خوراکی‌ ها ممکن است در نگاه اول انرژی ‌زا به نظر برسند، اما باید توجه داشت که این قابلیت در آن ها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما دست خواهد داد.

۱۳- بر خلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن‌ ‌به انرژی را افزایش نمی ‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی شیرین و چرب در طول دوران امتحان، نه تنها مفید نیست، بلکه سبب چاقی‌ ‌می‌ شود.

۱۴- صبحانه غذای اصلی است، ناهار و شام را کمی مختصرتر بخورید، اما صبحانه را کامل میل کنید.

۱۵- مصرف روزانه یک لیوان شیر،‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران امتحان موثر است.

۱۶- خوردن آجیل از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم است، به یادگیری کمک می کند، زیرا کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

۱۷- ماست و دوغ ترش، خواب آور است، اما خوردن ماست شیرین مفید است.

۱۸- از خوردن قهوه و چای پُررنگ، خودداری کنید، ولی چای کم‌ رنگ مفید است.

۱۹- تغذیه متعادل و متنوع شامل نان و غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت ها و میوه‌ها سبب کاهش استرس در زمان امتحان می ‌شود.

۲۰- اگر احساس خستگی می ‌کنید، کمی استراحت کنید. انسان در موقع خستگی احتیاج به استراحت دارد نه محرک، بنابراین مصرف قهوه به منظور بیدار ماندن توصیه نمی ‌شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دوشنبه 23 اردیبهشت 1392
جمعه 23 تیر 1396 ساعت 04 و 32 دقیقه و 55 ثانیه
It's not my first time to pay a quick visit this site,
i am visiting this web site dailly and get pleasant data from
here all the time.
یکشنبه 4 تیر 1396 ساعت 13 و 56 دقیقه و 41 ثانیه
I am so happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that's at the other blogs.
Appreciate your sharing this greatest doc.
پنجشنبه 18 خرداد 1396 ساعت 20 و 57 دقیقه و 16 ثانیه
That is a really good tip especially to those new to the blogosphere.
Short but very accurate info… Thank you for
sharing this one. A must read article!
شنبه 13 خرداد 1396 ساعت 06 و 36 دقیقه و 11 ثانیه
Keep on writing, great job!
چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 17 و 55 دقیقه و 48 ثانیه
Hello everyone, it's my first pay a quick visit at this site,
and paragraph is actually fruitful designed for me, keep
up posting these types of posts.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 ساعت 19 و 41 دقیقه و 46 ثانیه
Hi Dear, are you actually visiting this web site daily, if so afterward you will absolutely obtain pleasant knowledge.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 ساعت 15 و 28 دقیقه و 43 ثانیه
After going over a number of the blog posts on your web
site, I honestly appreciate your technique of blogging.
I added it to my bookmark website list and will be checking back in the near future.
Take a look at my website too and tell me how you feel.
جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 16 و 50 دقیقه و 50 ثانیه
Howdy! This blog post couldn't be written much better!
Looking at this article reminds me of my previous roommate!
He constantly kept preaching about this. I will forward
this article to him. Fairly certain he's going
to have a great read. Thanks for sharing!
پنجشنبه 24 فروردین 1396 ساعت 19 و 40 دقیقه و 37 ثانیه
Awesome blog! Is your theme custom made or did you download
it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would
really make my blog shine. Please let me know where you got your theme.
Bless you
شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 19 و 49 دقیقه و 34 ثانیه
Admiring the persistence you put into your website and in depth information you offer.
It's good to come across a blog every once in a while that
isn't the same old rehashed information. Fantastic read!

I've bookmarked your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سلام،من سید جاوید حسنی،مدیر این وبلاگ هستم. امید وارم از مطالب آموزنده ای که قرار دادم نهایت لذت رو برده باشید.شما می توانید به وسیلۀ پیام,انتقادات و پیشنهادات خود را بنویسید.

مدیر وبلاگ : سید جاوید حسنی
نظرسنجی
به نظر شما سطح سایت در چه حدی است؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تبلیغات
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
..
کلیه حقوق این وبلاگ برای پایگاه اینترنتی جاویدسید محفوظ است